Умови для інклюзивного навчання в закладі дошкільної освіти (вимоги).
Під час організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у ДНЗ спрямовуватимуть зусилля на забезпечення:
Рішення про утворення інклюзивних груп
Керівник дошкільного навчального закладу своє рішення про утворення інклюзивних груп ухвалюватиме за погодженням із органом управління освітою. При цьому враховуватимуть:
Фінансування інклюзії
Засновник/власник дошкільного закладу передбачатиме кошти для: забезпечення безперешкодного доступу до будівель і приміщень створення матеріально-технічної та навчально-методичної бази підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах.
Відповідальність за організацію, стан та якість інклюзивної освіти покладають на засновника/власника та керівника закладу.
Зарахування дітей до інклюзивних груп
Дітей до інклюзивних груп прийматиме керівник дошкільного закладу протягом календарного року.
Підстави для прийняття:
Також необхідно надати копії:
Комплектування інклюзивних груп
Інклюзивні групи комплектуватимуть: за віковими (одновіковими, різновіковими) ознаками з урахуванням особливих освітніх потреб дітей.
Наповнюваність таких груп — до 15 дітей, з них одна-три дитини з особливими освітніми потребами, зокрема й з інвалідністю.
Освітній процес в інклюзивних групах
В інклюзивних групах освітній процес провадитимуть відповідно до Базового компонента дошкільної освіти за програмами та навчально-методичними посібниками, затвердженими в установленому порядку, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами. Виокремлено дві особливості освітнього процесу в інклюзивних групах — це: індивідуалізація диференціація.
Індивідуальний план розвитку дитини розроблятимуть відповідно до:
Індивідуальну програму розвитку дитини затверджуватиме керівник ДНЗ.
Переглядатимуть її задля коригування двічі на рік (або й частіше). В індивідуальній програмі розвитку зазначатимуть цілі її розвитку та розподіляються функції між фахівцями для їх досягнення. Корекційна робота відповідно до нозології та потреб дитини. Корекційну роботу в інклюзивній групі дошкільного закладу організовуватимуть: вчитель-дефектолог, вчитель-логопед, практичний психолог. Передбачатимуть від 3-х до 8-ми корекційно-розвиткових занять на тиждень.
Асистент вихователя
Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу забезпечуватиме асистент вихователя, який: братиме участь у розробленні та виконанні індивідуальних програм розвитку дитини адаптуватиме навчальні матеріали з огляду на індивідуальні особливості навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.
Асистент дитини
За письмовою заявою батьків або осіб, які їх замінюють, адміністрація ДНЗ надаватиме дозвіл на участь в освітньому процесі асистента дитини з особливими освітніми потребами волонтерам: на громадських засадах за рахунок коштів громадських організацій інших джерел, не заборонених законодавством. Батьки або особи, які їх замінюють, зможуть: самостійно виконувати функцію асистента дитини з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю визначати особу, фізичний стан здоров’я якої дозволяє здійснювати зазначену функцію на волонтерських засадах.
Умови для інклюзивного навчання в нашому дитячому садочку
В штатному розписі закладу відсутні учитель-логопед та учитель-дефектолог.
В закладі в наяності безперешкодний доступ до будівлі, але відсутній безперешкодний доступ до приміщень закладу для дітей з вадами опорно-рухового апарату та з вадами зору.
В наявності необхідні навчально-методичні посібники (в електроному вигляді) та нормативна база, але відсутні наочно-дидактичні посібники.
Якщо буде запит батьків, щодо утворення інклюзивних груп адміністрація садочку буде ухвалювати це рішення за погодженням із органом управління освітою. При цьому враховуватимуть: запити батьків, достатність матеріально-технічної та методичної бази, забезпечення педагогічними кадрами, відповідність приміщень санітарно-гігієнічним вимогам.
Педагогічний колектив готовий до впровадження інклюзивної освіти.